Strona główna Strefa Studenta i Absolwenta E-Comarch ERP Optima, program certyfikacyjny
E-Comarch ERP Optima, program certyfikacyjny
1. Szkolenia dostępne są dla uczestników na e-platformie edukacyjnej Comarch E-Profesor
Link: https://e-profesor.comarch.pl/edukacja/
2. Rejestracja przez formularz
Przystąpienie do szkoleń jest możliwe po wcześniejszej rejestracji poprzez formularz zgłoszeniowy: (link będzie podany)
3. Wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o dostęp
Warunkiem przystąpienia do szkoleń jest również wcześniejsze przesłanie wiadomości w celu zapisania się na poszczególne szkolenie, udostępnienia materiałów szkoleniowych oraz założenia konta i uzyskania kodów dostępu do kursów, do koordynatora na adres e-mail: ewa.kopec@ignatianum.edu.pl
4. Okres ważności konta
Po założeniu konta i zalogowaniu się na przypisane imienne konto, uczestnik uzyskuje dostęp do szkolenia na okres 365 dni.
Szkolenia przeznaczone są zarówno dla osób rozpoczynających pracę z systemem Comarch ERP Optima, jak i dla tych, które już z niego korzystają i chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Szkolenia, egzamin oraz certyfikacja podzielone są tematycznie, zgodnie z modułami systemu Comarch ERP Optima, obejmującymi m.in.:
§ Handel
§ Kasa/Bank
§ Księga Handlowa
§ Kadry i Płace
§ Księga Podatkowa
Comarch ERP Optima – Handel
Moduł Handel umożliwia kompleksową obsługę procesów sprzedaży i gospodarki magazynowej. Obsługuje wystawianie dokumentów handlowych i magazynowych oraz integrację z urządzeniami zewnętrznymi i platformami sprzedaży.
Zakres funkcji modułu obejmuje m.in.:
wystawianie faktur VAT, paragonów, faktur pro forma, zaliczkowych, walutowych, eksportowych oraz faktur zakupu (w tym od kontrahenta ryczałtowego),
wystawianie faktur korygujących,
obsługę dokumentów magazynowych (PZ, WZ, MM, RW, PW),
ewidencję i rozliczanie stanów magazynowych,
współpracę z urządzeniami fiskalnymi i magazynowymi,
integrację ze sklepami internetowymi,
obsługę przesyłek kurierskich,
generowanie deklaracji związanych ze sprzedażą,
inne funkcje wspierające handel oraz logistykę.
Comarch ERP Optima – Kasa/Bank
Moduł Kasa/Bank umożliwia kompleksową obsługę operacji finansowych i płatniczych firmy.
Zakres funkcji modułu Kasa/Bank obejmuje m.in.:
zarządzanie operatorami w systemie,
prowadzenie rejestrów kasowych i bankowych,
obsługę rejestrów walutowych,
generowanie raportów kasowych i bankowych,
zarządzanie preliminarzem płatności,
rozliczenia oraz kompensaty,
elektroniczną wymianę danych z bankiem,
rejestrowanie delegacji,
obsługę dokumentów kosztowych i rozliczeń z kontrahentami,
inne funkcje.
Comarch ERP Optima – Księga Handlowa
Moduł oprogramowania umożliwia prowadzenie ksiąg handlowych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości i wspiera realizację wszystkich kluczowych funkcji księgowych, takich jak:
tworzenie wielopoziomowego planu kont,
generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,
tworzenie zestawień księgowych (m.in. bilansu firmy, rachunku zysków i strat),
definiowanie okresów obrachunkowych,
tworzenie schematów księgowych,
wyliczanie deklaracji VAT-7,
obsługa Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK),
wyliczanie zaliczek na PIT-36 oraz PIT-4R,
ewidencja środków trwałych,
inne funkcje wspierające pełną obsługę księgową.
Comarch ERP Optima Płace i Kadry
Moduł umożliwia ewidencję danych kadrowych i płacowych pracowników, obejmującą m.in.:
podstawowe dane personalne,
informacje o zatrudnieniu oraz umowach,
ewidencję czasu pracy oraz nieobecności,
wynagrodzenia oraz składniki płacowe,
urlopy oraz zwolnienia,
dane podatkowe oraz ubezpieczeniowe,
inne funkcje związane z zarządzaniem kadrami oraz płacami.
Comarch ERP Optima Księga Podatkowa
Moduł umożliwia prowadzenie Podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów, obejmujący m.in.:
różne metody rozliczania dokumentów z kontrahentami, urzędami,
wyliczanie deklaracji podatkowych,
ewidencja środków trwałych i WNiP,
generowanie planu amortyzacji oraz odpisów amortyzacyjnych.
Comarch ERP Optima – inne
---
Wersja archiwalna (poprzednia edycja)
Link: https://ignatianum.edu.pl/szkolenia-e-comarch-erp-optima